RSS

五感を癒すのはやっぱり温泉だ!!

Assalam..dan selamat sejahtera semua..salam satu malaysia...
Still not believe it already October now...that mean the last blog was updated is about a month ago...woww..cepatnya masa jalan...honestly, bulan lepas antara bulan paling busy tahap gaban..sbb busy buat ibadat siang malam time bln puasa sampai mata bengkak beb!!..hehe..Study pn busy juga..dan the most thing i don't want to do...part time job..
but now sudah balik ke kehidupan asal..huhu no more paper delivery...yahooo!!lepas ni bleh la mengaktifkan diri utk update blog...
Ok lah back to japanese..sapa nk tahu maksud boleh pg ke google translate...gambatte kudasai

ショブリが来~る!!!(崎山のキャグ使いたいだけ)
みんな元気ですか!!??元気があればなんでもできる。。っていうか、おととい日本新百名山の一つ、大日ヶ岳登山をして頂上まで登ってきた。。本当に久しぶりに山を登った。。最後に登ったの2年前でした。。それは高尾山だった。。そのとき東京にいるホストファミリー宮崎家と一緒に登って本当に楽しかった。。
正直にいうと、先月断食のため、あんまり激しい運動してないのでいつも朝起きると体めっちゃだるかった。。で、何をすればいいのか。。俺、何をすれば良いだろうって悩んでて。。学校帰りのとき,突然コガさんから電話かかってきて「山登らないか」と俺に聞いたんだ。。なかなか良い運動じゃないかな~と思って「登ることにした」と自ら決めた。。でも登る前に、登山はキツイって覚悟したが。。。やっぱり思った通りきつかった。。でも山を登るまえに、知らないおじいさんに「熊に気を付けて」と言われて。。かなり怖かった。。
登山の後、近くにある露天風呂に寄った。。やっぱ最高だった。。一日の疲れを全部癒してくれた。。


ushar peta dulu..should i go or not..1709 meters..very hard to imagine it
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%A4%A7%E6%97%A5%E3%83%B6%E5%B2%B3


yeahh finally we got it


yang penting bersyukur kerana x dak beruang haha


love onsen..満天の湯最高。。


What a nice view..it remains me to my hometown..Nak balik Bedongg

0 comments: