RSS

bestnya kalu....



setiap kali abis buat baito... aku ngan khalid akan akan kluar pelbagai topik utk di sembang..main topic mesti aa tentang tempat keja kami..aku ngan khalid lain division..dia bhgn picking aku plak bahagian post..tp letih dia sama ja kot...so masa nk balik umah tetiba masuk topik pasal zaman sekolah dulu dulu....best juga teringat cita dulu2
kalua ada time machine ..dalam banyak2 zaman bleh pegi..zaman sekolah menengah paling aku nk pegi..especially form 4,form 5......so nk jadikan crita hari jumaat ari tuu aku dijemput bg presentation kt bdk Takefu High School...tujuan dia nk bagi aku encourage kt plajar2 in their study ...mula2 tu cuak juga apa response bebudak ni..tp start ja aku masuk class..semua bg sambutan luar biasa..terasa popular sekejap..hehe..kendian time bg presentation...disebabakan banyak sgt tgk cita comedy japan ni banyak laa lawak jenaka yg aku buat time presentation..walaupun 2 jam tp mmg layan juga la budak ni...ada ke patut kata aku sesuai jd pelawak...ahaha...
ok... bebalik ke tajuk time machine tadi...so form 4,form 5 ni mmg banyak kenangan manis...
ok aa aku ni start dari form 1 sampai form 5 sekolah sama ja..sbb abah aku mmg suka aku skolah agama....aku pn bangga juga sbb dpt blajar bahasa arab..bahasa alquran..bahasa tertua kt dunia ni tp masa aku form4 aku ambil jurusan technical ..x silap aku ada 2 buah sek agama ja yg ada jurusan technical...satu lg kt bandar penawar..so class technical ada 2 science 1 and sastera 1 kelas....semua 4 class...kalu tech class ni kami blajar mechanical drawing...so subject drawing ni antara faveret aku..sbb aku ni suka berimaginasi..ok kita cita lain kali pasal pelajaran...
nk cita tentang daily life kt sek lg best...kalu tanya budak asrama ..activity fly@lompat pagar ni antara xtvt terfamous..especially time mlm dan hujung minggu.. masa mlm fly sbb lapar..tambah plak kedai roti canai depan sek mmg kuat la dugaan dia..hujung minggu plak fly pg penang..sbb kt sek aku ada bus directly from baling to butterworth..so penang mmg slalu aa pg...kalu nk cari stuff music underground...kt komtar ngan summit bukit mertajam ja bleh jumpa dulu2...so sebulan sekali ,dua kali overnight kt gurney drive....teringat timu tu laa mula berjinak jinak dgn fesyen grunge...music grunge..kalu bleh ,nak cari sluar jeans lusuh n carrot...koyak kt lutut..carrot tu nama samaran kami panggil bg sluar jeans skinny....malam new year mlm merdeka semua kt gurney...kendian masa time form 5,bila dah rasa besar ckit mula la nk kacau bdk junior...sek aku ni mmg famous ngan histeria atau kes kena rasuk...tp sbb dah form 5,,,dah jd benda biasa aa bg senior..time ni la kacau bdk form 1 ..menyamar jd antu laa..sampai ada satu bdk pindah skolah sbb asyik kn kacau...satu lg budak technical ni slalu buat bising..ada satu kali semua kn duduk kt corridor sbb bising sgt....kalu nk cita aku rasa dua ari juga aa nak abis..tp yg paling lawak skali selipar ustaz aku kn curi time dia sembahyang kt surau...siap berkaki ayam dtg ke class prep cari selipar dia..haha bendul juga aa sapa yg curi tuu...ok aa ada masa kita sambung lg .....

7 comments:

Rexraihan said...

hey,kamu ada blog rupanya!..
hehe
welcome!

ana muslim said...

aku pn kadang2 rindu gak kt smkab..tp, aku klu blh nk kmbali ke zaman form 1, 2, 3...=)

abui_shobri said...

rexraihan>thanks..i have been thinking to writing a blog since last year...tp x dak confident nak buat ayat..tp ok jg dapat share my experience at here with my friends out there..
ana muslim>huhu..best btul zaman sek...x dak pressure2 mcm skrg..

TiNgTiNgTiNg said...

syok pulak cite hg ni.tringat lak ms dok klas rusyd dl =P

anakrusanani said...

wala.. ustaz mana la yang rajen cr selipar tu.

along Nazirah said...

hebat hang no, siap bagi motivasi kat budak Jepun lagi. Mai bagi motivasi kat budak sekolah Along nih, kot2 ada yang lekat pi Jepun plak.. (^_^)

ザ-sylver- S said...

hang dengala si khalid kencing ang..hahahha..